9
şaat aşamalarının kontrol ve onay sorumluluğu bizde. Köprü
projesi sıfırdan geliştirilecek. Dolayısıyla her aşamasında pro-
jeyi denetleyerek geliştirilmesine katkı vereceğiz. İnşaat sıra-
sında da her bir kalemin onayı bizden çıkacak. Betonun kalite-
sinden kullanılacak malzemeye, zaman planından iş
programına, SEÇ’ten kaliteye, her şeyden biz sorumluyuz.
Müteahhitlerin hakedişlerini de biz onaylayacağız. Ek iş talep-
lerini değerlendirerek görüşümüzü Karayolları’na sunacağız.
Köprünün proje geliştirme çalışmalarına başlandı. Her hafta
Bursa’da toplantı yapıyoruz. Şimdilik projeyi Bursa Kamu-
Özel Sektörü Ortaklığı Bölge Müdürlüğü takip ediyor. Müte-
ahhit şantiyelerini kurduktan sonra biz de Çanakkale’de ofis-
lerimizi kuracağız. Sanırım bu işler yıl sonunu bulacak. Projeye
personel atamalarına başladık. Proje süresi 6 yıl. Köprü, 29
Ekim 2023’te açılacak.
Bundan sonrası için takip ettiğiniz başka aday pro-
jeler var mı?
Önümüzdeki senelerde, İzmir Körfez Geçişi başta olmak üze-
re benzer projelerde yer almak istiyoruz. İzmir Körfez Geçişi
üzerinde bu kez asma değil ama eğik askılı ve uzun açıklıklı
bir köprü ve batırma tünel projesi var. Türkiye’nin öncelikli
projelerinden biri. Bu sene ihaleye çıkması bekleniyor. Bu
projede de yer almak istiyoruz. Tekfen Mühendislik olarak
Türkiye’nin önemli otoyol projelerinde 30 yıldır aralıksız ak-
tif olarak yer alıyoruz. Bu özelliğimizi geliştirerek devam et-
tirmek istiyoruz.
TEKFEN MÜHENDİSLİK’İN BUGÜNE KADAR MÜŞAVİRLİK
HİZMETİ VERDİĞİ KARAYOLU VE OTOYOL PROJELERİ
Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu
1988-2002
230 km
Susurluk-Balıkesir Otoyolu
1993-2001
62 km
İzmit Körfez Geçişi
1996
47 km
Aydın-Kuyucak Otoyolu
1997-2007
60 km
Ünye-Piraziz Otoyolu, Bolaman-Perşembe
Bölümü Viyadük ve Köprüleri
1998-2000
Ünye Çevreyolu
1999-2005
10 km
Çiftehan-Pozantı Otoyolu Viyadük ve Köprüleri
2000-2008
Çeltikçi-Burdur-Keçiborlu Karayolu
2000-2007
67 km
Çanakkale-Savaştepe Otoyolu
2010-2016
331 km
Kınalı-Çanakkale Otoyolu
2010-2015
180 km
Dumlupınar-Manisa Otoyolu
2010-2017
243 km
Ankara-Dumlupınar Otoyolu
2010-2017
257 km
İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi
2010-2011
11 km
Merzifon-Koyulhisar Otoyolu
2013-devam 235 km
İzmir-Aydın Otoyolu, İzmir-Çeşme Otoyolu
ve İzmir Çevreyolu
2013-2016
26 km
Türkmenistan Aşkabat-Türkmenbaşı Otoyolu
2014-devam 344 km
Katar Kuzey Otoyolu
2014-2017
50 km
Bursa-Karacabey-Zeytinbağı-Mudanya Karayolu 2015-2017
29 km
Akyazı-Dokurcun Karayolu Viyadükleri
2016-2017
Katar Al Khor Otoyolu
2016-devam 34 km
DÜNYANIN ENUZUN
ASMAKÖPRÜSÜ
1915 Çanakkale Köprüsü,
tamamlandığı zaman
dünyanın en uzun asma
köprüsü olacak. Köprünün
iki ayağı arasındaki 2.023 m
uzunluğundaki rekor açıklık,
Türkiye Cumhuriyeti’nin
100. kuruluş yılını temsil
edecek. Köprünün toplam
uzunluğu ise 3.860 metre
olacak. Köprünün müşavirlik
hizmetini ABD’li Parsons
Grubu ile Tekfen Mühendislik
birlikte verecek (solda).