7
O
smangazi Köprüsü’nün yer aldığı İstanbul-İzmir Otoyolu
ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yer aldığı Kuzey Mar-
mara Otoyolu ile birlikte Marmara Otoyol Ringi’ni tamam-
layacak olan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu’nun in-
şasında ilk adım atıldı. Projenin en önemli parçasını oluşturan
1915 Çanakkale Köprüsü ile 100 km uzunluğundaki Malkara-
Çanakkale Otoyolu’nun ihalesi 26 Ocak 2017 tarihinde sonuçlandı.
Projeyi Yap-İşlet-Devret modeli kapsamında inşa edecek ortaklığın
belirlenmesinin ardından, 22 Mayıs 2017 tarihinde projenin müşa-
virlik hizmetini kapsayan ihalenin mali zarfları açıldı. İhaleyi,
ABD’li Parsons Grubu ile birlikte teklif veren Tekfen Mühendislik
164,3 milyon TL bedelle kazandı.
Projenin en önemli parçasını oluşturan 1915 Çanakkale Köprüsü,
tamamlandığı zaman dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köp-
rünün iki ayağı arasındaki 2.023 metre uzunluğundaki rekor açıklık,
Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. kuruluş yılını temsil edecek. Köprü-
nün toplam uzunluğu ise 3.860 metre olacak. Anadolu yakasında
Lapseki’nin Şekerkaya mevkii ile Avrupa yakasında Gelibolu’nun
Sütlüce mevkii arasında inşa edilecek köprü, Çanakkale Boğazı’nın
ilk, Marmara Bölgesi’nin ise 5. asma köprüsü olacak. Toplam 6 şerit-
li otoyol projesi kapsamında Çanakkale Köprüsü’nün yanı sıra 31 vi-
yadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşak ve 143 alt-üst geçit inşa edilecek.
ABD’li Parsons Grubu ile birlikte projenin mühendis müşavirlik ve
kontrollük hizmetini üstlenen Tekfen Mühendislik, 2010 yılında
Karayolları Genel Müdürlüğü ile yaptığı sözleşme kapsamında
Kınalı-Çanakkale ve Çanakkale-Savaştepe Otoyollarının ihale ön-
cesi projelerini de hazırlamıştı. Tekfen Mühendislik, bugüne kadar
üstlendiği en büyük müşavirlik projesi olan Malkara-Çanakkale
Otoyolu’nda 166 kişilik bir ekiple hizmet verecek. Tekfen Mühen-
dislik-Parsons Ortaklığı, Çanakkale Köprüsü’nün proje ve inşaat
süreçlerinin yanı sıra 100 km’lik otoyol projesinin uygulama ve in-
şaat kontrollüğünü de yapacak.
PARSONS HAKKINDA
Mühendislik, inşaat, teknik ve profesyonel hizmet
alanında 70 yıllık bir deneyime sahip olan Parsons,
teknoloji odaklı bir mühendislik şirketi. Dünyanın
26 ülkesinde altyapı, savunma, güvenlik ve
inşaat sektörlerinde faaliyet gösteren Parsons,
ulusal ve uluslararası ölçekte tasarım/tasarım-
inşaat, program/inşaat yönetimi, sistem tasarımı/
mühendisliği, siber/bütünleşik güvenlik ve diğer
profesyonel hizmet alanlarında inovatif hizmetler
sunuyor. Şirket satın almaları yoluyla bugüne
kadar birçok farklı uzmanlığı bünyesinde toplayan
Parsons, köprü mühendisliği alanında da ABD’nin
en eski köprü şirketlerinden biri olan Steinman,
Boynton, Gronquist & Birdsall’u 1988 yılında
bünyesine kattı. Parsons böylece, aralarında ünlü
Brooklyn Köprüsü’nün de bulunduğu yüzlerce
projeden oluşan büyük bir referans listesine sahip
bulunuyor.