5
T
ekfen İnşaat, sürdürülebilir bir ge-
leceğin ancak çok sayıda güvenilir
ve başarılı iş ortağı ile birlikte elde
edilebileceği görüşünden hareketle, “Te-
darikçi Yönetimi (Supplier Management)
Projesi”ni 18 Aralık itibariyle hayata geçir-
di. Satın Alma Bölümü ile Bilgi ve İş Çözüm-
leri Bölümü’nün altı aylık ortak çalışma-
sıyla geliştirilen proje, şirketin en önemli
paydaşları arasında yer alan tedarikçi ve alt
yüklenicilerin günümüz gereklerine uygun
olarak yönetilmesini amaçlıyor.
Şirketin web sitesinden ulaşılabilen plat-
form, Tekfen İnşaat’ın dijital dönüşüm ha-
reketi kapsamında hayata geçirilmiş kritik
projelerden biri. Projenin esas hedefi, etki-
li bir tedarik zinciri altyapısı kurmak, ilgili
şirket hafızasını oluşturmak, sürdürülebi-
lirliği sağlamak ve etkin tedarikçi yönetim
kabiliyetini merkez ve proje fonksiyonları-
na kazandırmak olarak tanımlanıyor. Te-
darikçi ve taşeronlar kendilerini ve sağla-
dıkları hizmetleri platform üzerinden
Tekfen İnşaat’a tanıtabilecekleri gibi, yapı-
lacak iç değerlendirme sonrasında şirketin
onaylı tedarikçi listesine de dahil olabile-
cekler.
Tekfen İnşaat’ın tedarikçi
ve taşeronlarına yönelik
Tedarikçi Yönetimi
Platformu hizmete girdi
Tedarikçi
yönetiminde
dijital
devrim
“Sistem sayesinde sağlıklı ve objektif veriler elde edilebilecek”
Alper Molla, TİTAŞ Satınalma Müdürü
Bu proje hangi somut amaca hizmet ediyor?
Tedarikçi Yönetimi Platformu öncelikle Tekfen İnşaat’ın resmi, güncel ve izlene-
bilir bir tedarikçi havuzu oluşturmasına ve yönetmesine hizmet ediyor. Projenin
amacı öncelikle tedarikçilerin, kayıtlarını kendilerinin yaptığı interaktif bir plat-
formda, portföy yönetim süreçlerine dahil edilmeleri. Aynı zamanda bu platfor-
mun, tedarikçilerle işbirliğini artırmaya ciddi anlamda katkı sağlayacağı düşü-
nülüyor. Bir başka kritik husus da ISO standartları tarafından talep edilen rutin
tedarikçi değerlendirme prosedürünün, platform sayesinde sistematik ve dijital
bir altyapıya kavuşturulmuş olması. Daha sonraki aşamalarda, sistemin mevcut
ERP (Enterprise Resource Planning - Kurumsal Kaynak Planlaması) sistemiyle
entegrasyonu tamamlanarak, oluşan değerli hafıza, aktif satın alma süreçlerine
aktarılacak. Yapılan bu yenilik Tekfen’in küresel prestijine de katkıda bulunacak.
Listede yer almanın kriterleri neler?
İlk fazda amaç, olabildiğince çok tedarikçinin sisteme kaydolmasını sağlamak
ve portföyü zenginleştirmek. Daha sonraki fazlarda “Tekfen İnşaat Onaylı Teda-
rikçi Programı” ile akreditasyon sistemine geçilecek.
Listeye girdikten sonra, orada kalmak için bir performans şartı var mı?
Tekfen İnşaat tarafından onaylanan Akredite Tedarikçi Listesi oluşturulduktan
sonra, belirlenen periyotlarda yapılacak gözden geçirmelerle liste sürekli ola-
rak güncellenecek. Listeye dahil olmak ve listede kalmak için tedarikçilerden
yeterli değerlendirme kriterlerini sağlamaları ve kendilerini sürekli geliştirerek
söz konusu performans seviyelerini korumaları talep edilecek.
Bu sistemnasıl bir fark yaratacak?
Bu sistem ile yaratılacak olan şirket hafızası sayesinde, geçmişe dönük teda-
rikçi performansları tüm çalışanların bilgisine açık bir şekilde izlenebilecek.
Bu sayede riskleri minimize etmek ve iyi performansları ödüllendirmek adına
sağlıklı ve objektif veriler derlenebilecek. Sistem sayesinde Tekfen İnşaat, ka-
yıtlı tedarikçilerini performans, işkolu, çalışma şekli, kalite ve akreditasyon gibi
kriterlerde sınıflandırabilecek; kimin hangi işi nasıl yapabileceğini öngörerek
planlama aşamalarına daha etkili veriler yansıtabilecek.