Background Image
Previous Page  23 / 107 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 107 Next Page
Page Background

21

Gübre üzerindeki devlet denetimi

kaldırılarak, gübre üreticilerine

kendi pazarlama faaliyetlerini

yapma ve satış fiyatlarını belirleme hakkı tanındı.

Yeni sürece çok hızlı ayak uyduran Toros, Türkiye’nin

dört bir yanında etkin bir bayi ve lojistik altyapısı

kurdu. Aynı yıl,

Ceyhan Fabrikası’nda

gerçekleştirilen

yatırımla üretim ve

depolama kapasitesi

iki katına çıkarıldı.

Adana’da bir torba

fabrikasının satın

alınmasıyla Toros kendi

ambalajını üretmeye

başladı.

1986-1990

1,8 milyar

doları aşan

proje bedeliyle

Tekfen İnşaat’ın o güne kadar bir

kerede yaptığı en büyük iş olan

Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG)

Otoyolu’nun inşasına başlandı.

Bağlantı yollarıyla birlikte

uzunluğu 300 km’yi aşan projede

elde edilen başarı, Tekfen’in artık

dünya ölçeğinde projeleri tek

başına üstlenebilecek kapasitede

bir müteahhit olduğunun kanıtıydı.

Osman Birgili

Tekfen Grup Şirketler

Başkanı

TAG Otoyolu, dünyanın

neresine koyarsanız

koyun, hangi ölçülerle

bakarsanız bakın, mega

bir projeydi ve Tekfen

bu projeyi tek başına

yaptı. 300 km’lik üç

şeritli bir otoyolu hangi

müteahhit yapsa, bu

onun için çok büyük bir

başarıdır.

1986

1987

Erhan Öner

Tekfen Holding

YönetimKurulu

Üyesi, Başdanışman

Biz mevcut iskele

ile terminal işine

başladıktan sonra

bu iş müthiş bir

gelir kaynağı olunca

dedik ki, “Çok

daha büyük bir şey

yapmak istiyoruz:

Bir terminal projesi!”

Bugünkü kadar

para pul yokken,

65 milyon dolarlık

yatırım projesine

imza attık. Böyle bir

proje bugün benim

önüme gelse, “Buna

onay verir misiniz?”

deseler, tereddüt

ederim.

Ceyhan Fabrikası’nın iskelesinde

üçüncü şahıslara yönelik olarak

verilen limancılık hizmetlerinin

giderek gelişmesi üzerine ikinci iskele inşa edildi.

Çok amaçlı olarak tasarlanan Toros Terminali,

sahip olduğu donanım ve kapasite itibariyle Doğu

Akdeniz’in en önemli limanları arasına girdi.

Türkiye’nin ilk “hipermarket”i

Belpa, İstanbul Belediyesi,

Fransız Prisunic firması ve Tekfen

ortaklığında İstanbul’da faaliyete

geçti. Çoraptan beyaz eşyaya,

ekmekten balığa birçok ürünün

tek bir çatı altında sunulduğu

Belpa, 1991 yılında Prisunic’in, 1993

yılında ise İstanbul Belediyesi’nin

hisselerini Tekfen’e devretmesi

üzerine bir yapı markete

dönüştürüldü. Böylece Türkiye’nin

ilk yapı marketi olan Götzen (daha

sonra Tekzen) kuruldu.

1990

Toros Tarım, Mersin’de bulunan

Akdeniz Gübre’yi alarak yıllık üretim

kapasitesini 1,5 milyon tona yükseltti

ve Türkiye’nin en büyük gübre üreticisi oldu.

Tekfen’in 1980’li yıllarda

başlayan dışa açılma

sürecinde karşılaştığı

en büyük sorunlardan

biri olan finansman

ihtiyacını karşılamak üzere

Tekfenbank kuruldu.

Mehmet N. Erten

Eurobank Tekfen Eski

YönetimKurulu Başkanı

Belki bankacılıkta Tekfen

hiçbir zaman çok büyük

olmadı, ama Tekfen

isminin elli yıllık geçmişi,

piyasalardaki itibarı,

riske bakış profili veya

meselelere sahip çıkış

tarzı o kadar iyi biliniyor

ki, bu bize her zaman

muazzam bir avantaj

olarak geri döndü.

Krizlerden bile hep daha

kuvvetlenerek, daha

büyüyerek çıktık.

1981 yılında TST bünyesinde

başlayan sigortacılık

faaliyetleri 1989 yılında Tekfen

Sigorta Aracılık Hizmetleri A.Ş.

adıyla şirketleştirildi.

1989

EsinMete

Toros Tarım Eski

YönetimKurulu Başkanı

Biz liberasyondan önce

hazırlığımızı yapmış

ve kimsenin aklına

gelmezken Türkiye’nin

çeşitli yerlerinde depolar

kurmuştuk. Fabrika ve

terminali de tevsi etmiş,

50 milyon dolara yakın

para harcamıştık. Diğer

bütün üreticiler bize

güldü, “Siz dağa taşa

para harcayıp aptalca bir

iş yaptınız” dedi. Oysa

bunlar, bizim sonradan

lider olmamızın

adımlarıydı.