Background Image
Previous Page  9 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 52 Next Page
Page Background

9

şaat aşamalarının kontrol ve onay sorumluluğu bizde. Köprü

projesi sıfırdan geliştirilecek. Dolayısıyla her aşamasında pro-

jeyi denetleyerek geliştirilmesine katkı vereceğiz. İnşaat sıra-

sında da her bir kalemin onayı bizden çıkacak. Betonun kalite-

sinden kullanılacak malzemeye, zaman planından iş

programına, SEÇ’ten kaliteye, her şeyden biz sorumluyuz.

Müteahhitlerin hakedişlerini de biz onaylayacağız. Ek iş talep-

lerini değerlendirerek görüşümüzü Karayolları’na sunacağız.

Köprünün proje geliştirme çalışmalarına başlandı. Her hafta

Bursa’da toplantı yapıyoruz. Şimdilik projeyi Bursa Kamu-

Özel Sektörü Ortaklığı Bölge Müdürlüğü takip ediyor. Müte-

ahhit şantiyelerini kurduktan sonra biz de Çanakkale’de ofis-

lerimizi kuracağız. Sanırım bu işler yıl sonunu bulacak. Projeye

personel atamalarına başladık. Proje süresi 6 yıl. Köprü, 29

Ekim 2023’te açılacak.

Bundan sonrası için takip ettiğiniz başka aday pro-

jeler var mı?

Önümüzdeki senelerde, İzmir Körfez Geçişi başta olmak üze-

re benzer projelerde yer almak istiyoruz. İzmir Körfez Geçişi

üzerinde bu kez asma değil ama eğik askılı ve uzun açıklıklı

bir köprü ve batırma tünel projesi var. Türkiye’nin öncelikli

projelerinden biri. Bu sene ihaleye çıkması bekleniyor. Bu

projede de yer almak istiyoruz. Tekfen Mühendislik olarak

Türkiye’nin önemli otoyol projelerinde 30 yıldır aralıksız ak-

tif olarak yer alıyoruz. Bu özelliğimizi geliştirerek devam et-

tirmek istiyoruz.

TEKFEN MÜHENDİSLİK’İN BUGÜNE KADAR MÜŞAVİRLİK

HİZMETİ VERDİĞİ KARAYOLU VE OTOYOL PROJELERİ

Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu

1988-2002

230 km

Susurluk-Balıkesir Otoyolu

1993-2001

62 km

İzmit Körfez Geçişi

1996

47 km

Aydın-Kuyucak Otoyolu

1997-2007

60 km

Ünye-Piraziz Otoyolu, Bolaman-Perşembe

Bölümü Viyadük ve Köprüleri

1998-2000

Ünye Çevreyolu

1999-2005

10 km

Çiftehan-Pozantı Otoyolu Viyadük ve Köprüleri

2000-2008

Çeltikçi-Burdur-Keçiborlu Karayolu

2000-2007

67 km

Çanakkale-Savaştepe Otoyolu

2010-2016

331 km

Kınalı-Çanakkale Otoyolu

2010-2015

180 km

Dumlupınar-Manisa Otoyolu

2010-2017

243 km

Ankara-Dumlupınar Otoyolu

2010-2017

257 km

İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi

2010-2011

11 km

Merzifon-Koyulhisar Otoyolu

2013-devam 235 km

İzmir-Aydın Otoyolu, İzmir-Çeşme Otoyolu

ve İzmir Çevreyolu

2013-2016

26 km

Türkmenistan Aşkabat-Türkmenbaşı Otoyolu

2014-devam 344 km

Katar Kuzey Otoyolu

2014-2017

50 km

Bursa-Karacabey-Zeytinbağı-Mudanya Karayolu 2015-2017

29 km

Akyazı-Dokurcun Karayolu Viyadükleri

2016-2017

Katar Al Khor Otoyolu

2016-devam 34 km

DÜNYANIN ENUZUN

ASMAKÖPRÜSÜ

1915 Çanakkale Köprüsü,

tamamlandığı zaman

dünyanın en uzun asma

köprüsü olacak. Köprünün

iki ayağı arasındaki 2.023 m

uzunluğundaki rekor açıklık,

Türkiye Cumhuriyeti’nin

100. kuruluş yılını temsil

edecek. Köprünün toplam

uzunluğu ise 3.860 metre

olacak. Köprünün müşavirlik

hizmetini ABD’li Parsons

Grubu ile Tekfen Mühendislik

birlikte verecek (solda).