Background Image
Previous Page  51 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 51 / 56 Next Page
Page Background

51

Uygulama ne zaman, nasıl başlayacak?

Performans ölçümlerine 2017 yılı itibariyle başlanacak. Yani, veri-

len hedefler doğrultusunda çalışanların performansı ölçülerek de-

ğerlendirilecek. Mükafatlandırma ise 2018 yılında olacak. Ölçüm

ve değerlendirmede kullanılacak kriterleri vermeden evvel projeyi

bire bir çalışanlara tanıtmak istedik. İlk olarak Azerbaycan’a git-

tik. Ardından İstanbul merkezde, Katar’da ve Ceyhan’da toplan-

tılar yaptık. Merkez ve projelerde personelimiz ve proje yönetim

kadrolarına sistemi anlattık. Bu, şirket için bir milat olduğundan,

yüzde 50 gerçekleşme oranını geçmiş eski projelerimizi sisteme

dahil etmedik. Henüz yarıya ulaşmamış, yeni projeleri kapsama

aldık.

Performans değerlendirme ve ödüllendirme sistemini ikiye ayır-

dık. Birincisi merkez ve sabit işyerleri, ikincisi projeler. Çünkü

her proje kendine özgü ve farklı, merkez ise sabittir. Çalışmayı

her iki ayağı da düşünerek yaptık. Hazırlıklarımız tamamlandık-

tan sonra, 2017 senesi için hedefleri mayıs ayı içinde vereceğiz.

Burada genel müdürün hedefleri aslında şirketin hedefleridir.

Ona bağlı genel müdür yardımcıları, departmanları temsil edi-

yorlar. Daha sonra genel müdür yardımcılarının hedeflerinden

yola çıkılarak müdürlerin hedefleri belirleniyor. Bu şekilde he-

defler kırılıma uğrayarak tabana doğru genişliyor. Projelerde ise

bireysel değerlendirme yerine kriterler daha sayısal ağırlıklı ola-

cak. Çünkü bir projedeki binlerce kişinin yetkinliğini ilk etapta

ölçmemiz mümkün değil. O yüzden genel proje performansına

bakılacak.

Performans sistemi şirketin ve çalışanlarının bundan sonraki

hayatını nasıl etkileyecek?

Elbette elde etmeyi planladığımız verimlilik artışı hem şirketin

kârlılığını hem çalışan memnuniyetini artıracak. Bunun sonucun-

da şirket ve çalışan birlikte kazanacak. Yani bir “kazan-kazan” du-

rumu ortaya çıkacak. Şirketimiz ne kadar kazanırsa biz de o kadar

kazanacağız. Çalışanlar olarak bunun bir parçası olacağız. Şirketi-

mize ne kadar kazandırırsak, o da bizimle paylaşacak. Sistemin

sonucunu çok kısaca böyle özetleyebiliriz.

Sistem genel olarak çalışanlarca nasıl karşılandı?

Yaptığımız lansmanlarda çalışanlarımızın yeni bir sistemin devre-

ye girecek olmasından ötürü bir parça tedirgin ama yüksek bek-

lentilere sahip olduğunu gördüm. Bu da keyif verdi. Net sorular

sordular. Aynı tavrı ankette de görmüştük. Verdikleri mesajlar

son derece açık ve netti. Bunu da “Tekfen farkı” olarak memnuni-

yetle karşıladık. Lansman toplantılarımızda yapıcı tartışmalar

oldu. Biz bu sisteme herkesin gönülden katılmasını istiyoruz.

Çünkü projeyi hep birlikte gerçekleştireceğiz, o nedenle de çalı-

şanlarımızın desteğini almamız şart. Biz, çok başarılı olacağına

inandığımız bir yola girdik. Bu yolda elbette alınacak çok mesafe

var. Ama şahsen ben bu mesafeyi hem şirket hem de çalışanları-

mızın karşılıklı anlayış ve gayretiyle çok hızlı alacağımıza inanıyo-

rum.

Hay Group’tan

projeye dair bir değerlendirme

“Çalışan Etkinliği Anketi” niçin düzenlendi?

Hay Group olarak yaptığımız kapsamlı araştırmalarda,

hem bağlılığı sağlanan hem de olanak tanınan

çalışanların tutarlı olarak üstün performans

gösterdiklerini, yani daha etkin çalışanlar haline

geldiklerini görüyoruz. Düzenlediğimiz “çalışan

etkinliği anketleri” yoluyla, çalışanların daha etkin

olması için önemli olan başlıca itici faktörleri

ölçmeyi ve liderlere performansı artırmak için farklı

düzeylerde neler yapılabileceği ile ilgili bilgi sağlamayı

hedefliyoruz.

Anketin sonuçları hakkında neler

söyleyebilirsiniz?

Gerçekleştirdiğimiz çalışan etkinliği anketine göre

Tekfen İnşaat çalışanlarının büyük çoğunluğu fiziksel

çalışma koşullarının, işi yerine getirmek için gerekli

bilgi, beceri, donanımın ve şirketin sağladığı tüm

kaynakların yeterli olduğunu düşünüyor. Tekfen

için çalışmaktan gurur duyuyor ve şirketin verdiği

hizmetlerin kalitesinin çok yüksek olduğuna inanıyor.

Ayrıca çalışanlar, şirketin performans ve kariyer

yönetim sistemlerine ihtiyaç duyduğunu ve açık

iletişim konularında gelişim alanları olduğunu ifade

ediyor.