12
Mis Süt
1976
T
ekfen bünyesinde,
1976 Şubat’ında
dayanıklı süt ve süt
ürünleri üretimi
yapmak üzere Mis
Süt kuruldu. Mis Süt,
ampul fabrikasından
sonra Tekfen’in tüketim
mallarına yönelik ikinci
sanayi yatırımıydı.
Mis Süt’ün kuruluşu, o
yıllarda Türkiye’nin içinde
bulunduğu zorluklar
nedeniyle hayli sancılı
olsa da, Feyyaz Berker ve
Nihat Gökyiğit’in yakın
ilgi ve ısrarlı çabalarıyla
marka, 1990’lı yıllarda
pazar liderliğine kadar
yükseldi.
Endişeli günler
1979
1
970’lerin sonuna gelindiğinde, Türkiye ekonomisi hiç iç açıcı bir
tablo sunmuyordu. Sınai üretim düşmüş, yatırımlar geri kalmış,
işsizlik artmış, fiyat artışları hızlanmıştı. Döviz yoktu. Birçok mal
piyasadan çekilmişti; yokluklar gün geçtikçe artıyordu.
Ülke ekonomisinin gidişatından ve hükümetin uygulamalarından
duyulan endişe günden güne arttıkça, TÜSİAD üyeleri arasında
da “buna karşı bir şeyler yapma” refleksi gelişiyordu. Bu aşamada,
sorunların çözümüne dair gazetelere ilan verilmesi fikri ortaya atıldı.
Yapılan hazırlıkların ardından, Mayıs-Haziran 1979 tarihleri arasında
Türkiye’nin belli başlı gazetelerinde 24 ilan yayımlandı. İlanlar,
beklenenin ötesinde etkili oldu ve gündemin baş köşesine oturdu.
Bundan kısa bir süre sonra yapılan ara seçimlerde Ecevit Hükümeti
Meclis’teki çoğunluğunu yitirerek istifa etti. Bazı kesimler bu
istifayı ilanlara bağlasa da, TÜSİAD Başkanı Feyyaz Berker, ilanların
kesinlikle politik bir amaç taşımadığını şu sözlerle açıklıyordu:
“Biz politik değildik. Eleştirmek için eleştirmedik, doğrusu bu
dedik.”